Aymnet



Mesafeli Satış Sözleşmesi

BİLGİLENDİRME MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ
MADDE 1- TARAFLAR
1.1- SATICI:
Ünvanı : Aymnet Bitkisel ve Temizlik Ürünleri İthalat İhracat Danışmanlık
Tic. Ltd. Şti Site Adresi: www.aymnet.com.tr
Adresi : Gaziakdemir mh. 6.Güzel sk. No: 8
V.D Osmangazi  V.N.1230486307
Osmangazi Bursa
Telefon : 0224 225 0 444 (pbx)
Faks : 0224 224 99 88
1.2- ALICI:
MADDE 2- KONU
İşbu sözleşmenin konusu, ALICI' nin SATICI'ya ait www.aymnet.com.tr internet sitesinden elektronik ortamda siparişini yaptigi aşağıda nitelikleri ve satış fiyatı belirtilen ürünün satışı ve teslimi ile ilgili olarak 4077 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmeleri Uygulama Esas ve Usulleri Hakkinda Yönetmelik hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin saptanmasıdır. 
MADDE 3- SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN
Ürünlerin Cinsi ve Türü, Miktarı, Marka/Modeli, Rengi web sitesinde
belirtildiği gibidir.13.06.2003 Tarih ve 25137 Sayılı resmi gazetede
yayınlanan Mesafeli Sözleşmeler Uygulama Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik gereğince internet üzerinden gerçekleştirilen satışlar için sözleşme yapılması zorunluluğu getirilmiştir. Sözleşme detayları aşağıda belirtildiği gibidir.
 
 
 
MADDE 4 - GENEL HÜKÜMLER 
4.1 - ALICI, internet sitesinde sözleşme konusu ürünün temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ilişkin ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder.
www.aymnet.com.tr dan kredi kartı (VISA, MasterCard), banka havalesi ile alışveriş yapılabilir. 3 işgünü içinde havalesi yapılmayan siparişler iptal edilir. Siparişlerin işleme alınma zamanı, siparişin verildiği an değil, kredi kartı hesabından sipariş tutarı kadar para blokesinin yapıldığı veya havalenin veya posta çeki ödemesinin hesaplarımıza ulaştığını belirlediğimiz andır. Bu maddede belirtilmeyen ödeme yöntemleri kesinlikle kabul edilmez.
4.2 - Sözleşme konusu ürün, yasal 30 günlük süreyi aşmamak koşulu ile her bir ürün için ALICI nın yerleşim yerinin uzaklığına bağlı olarak internet sitesinde ön bilgiler içinde açıklanan süre içinde ALICI veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim edilir.
4.3 - Sözleşme konusu ürün, ALICI dan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden SATICI sorumlu tutulamaz. Satın alma işlemi tamamlandıktan sonra 3 ile 7 iş günü içerisinde ürün/ürünler kargoya verilir.
4.4 - Aymnet tüm siparişlerinizi, yasaların gerektirdiği şekilde irsaliyeli fatura eşliğinde teslim edecektir. Yapılan alışverişlerdeki tüm fiyatlar KDV dahil TL olarak ifade edilmiştir. Kargo ücreti 50 puan ve üzerinde Aymnet, daha altındaki rakamları alıcı karşılar.
4.5 - SATICI, sözleşme konusu ürünün sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları ile teslim edilmesinden sorumludur.
4.6 - Ürünün tesliminden sonra ALICI ya ait kredi kartının ALICI nın kusurundan kaynaklanan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşunun ürün bedelini SATICI ya ödememesi halinde, ALICI nın kendisine teslim edilmiş olması kaydıyla ürünün 3 gün içinde SATICI ya göndermesi zorunludur. Bu takdirde nakliye giderleri SATICI ya aittir.
4.7 - SATICI mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen hava muhalefeti, ulaşımın kesilmesi gibi olağanüstü durumlar nedeni ile sözleşme konusu ürünü süresi içinde teslim edemez ise, durumu ALICI ya bildirmekle yükümlüdür. Bu takdirde ALICI siparişin iptal edilmesini, sözleşme konusu teslimat süresinin engelleyici durumun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesi haklarından birini kullanabilir. ALICI nın siparişi iptal etmesi halinde ödediği tutar 15 gün içinde siparişindeki ödeme şekline göre defaten iade edilir.
4.8 - www.aymnet.com.tr da satışta bulunan ürünlere ilişkin stok durumları Aymnet  tarafından güncellenmektedir. AYMNET  stoklarında yaptığı güncellemelere rağmen, elde olmayan  Aymnet  sebeplerden dolayı tükenmiş olan ürünlerin gönderim süresi uzayabilir. Bu durumda müşteri telefon veya e-posta yolu ile bilgilendirilir. Müşterinin talebine göre şipariş değiştirilebilir, gönderim beklenebilir veya sipariş iptal edilebilir. Siparişin iptali durumunda, ödeme kredi kartı ile yapılmışsa kredi kartına, ödeme banka havalesi ile yapılmışsa müşterinin belirttiği bir banka hesabına geri havale edilir. 
4.9 - İş bu sözleşmedeki bilgiler iyi niyet ilkeleri çerçevesi içerisinde ergin olmayanlar ile ayırdım gücünden yoksun veya kısıtlı erginleri koruyacak şekilde ticari amaçlarla verilmiştir.
4.10 - Paket teslim alındıktan sonra teslimatçı firmanın görevini layıkıyla yaptığı kabul edilmiş sayılır. Bu yüzden, teslimat sırasında hasarlı olduğu tespit edilen paketler kabul edilmeyip tutanak tutturulmalıdır. Daha sonra, tutanak 0 224 224 99 88 no lu faksa gönderilmeli ve durum bilgi@aymnet.com.tr adresine bir e-posta aracılığıyla bildirilmelidir. www.aymnet.com.tr dan verilen sipariş ile ilgili çalışmalara başlayarak, en kısa zamanda teslimatın yapılmasını sağlayacaktır.
4.11 - Ürüne ilişkin fiyatların geçerlilik süresi kampanya dönemi ile sınırlıdır.
4.12- İade veya değişikliği istenen ürünler ayrı bir paket/koli içerisinde konularak, kargoda hasar görmeyecek şekilde geri gönderilmelidir. Ürünlerin orijinal kolileri üzerinde meydana gelebilecek hasar ve üzerlerine yapıştırılan kargo vs etiketleri, ürünlerin orijinalliğini ve dolayısıyla yeniden satılabilirliğini bozduğu için, iade veya değişimleri mümkün olamayacaktır.

4.13-Ürün siparişleri mesai gün ve saatlerinde ,saat 16:00 a kadar verilen siparişler aynı gün,belirtilen gün ve saat dışındakiler bir sonraki mesai günü ve saati içinde kargoya verilir.

MADDE 5 - CAYMA 
ALICI, sözleşme konusu ürününün kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa tesliminden itibaren 14 gün içinde cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanılması için bu süre içinde SATICI ya faks, e-posta veya telefon ile bildirimde bulunulması ve ürünün kutu/paket içeriğinin eksilmemesi ve ürünün yeniden satılabilir halde olması şarttır. Bu hakkın kullanılması halinde, 3. kişiye veya ALICI ya teslim edilen ürünün SATICI ya gönderildiğine ilişkin kargo teslim tutanağı örneği ile fatura aslının iadesi zorunludur. Bu belgelerin ulaşmasını takip eden 15 gün içinde ürün bedeli ALICI ya iade edilir. Fatura aslı gönderilmez ise KDV ve varsa sair yasal hükümlülükler iade edilemez. Cayma hakkının kullanılmasından kaynaklanan EFT kesintisi, kargo gideri ve sair masraflar satıcıya aittir.
MADDE 6 - CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK ÜRÜNLER 
Niteliği itibariyle iade edilemeyecek ürünler, tek kullanımlık ürünler, kopyalanabilir yazılım ve programlar, hızlı bozulan veya son kullanım tarihi geçen ürünler için cayma hakkı kullanılamaz. Kopyalanarak orjinalliğini kaybeden (CD, DVD, plak vs gibi) veya hijyenik faktörler nedeniyle risk taşıyan ürünlerin (kulaklık vs. gibi) iade ve değişimleri orijinal ambalajları açıldığı takdirde gerçekleştirilememektedir. Kampanya kapsamında satılan ürünler hiçbir suretle iade alınmamaktadır.

MADDE 7 - YETKİLİ MAHKEME 
İşbu sözleşmenin uygulanmasında, Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca ilan edilen değere kadar Tüketici Hakem Heyetleri ile ALICI nın veya SATICI nın yerleşim yerindeki Tüketici Mahkemeleri yetkilidir. Siparişin gerçekleşmesi durumunda ALICI işbu sözleşmenin tüm koşullarını kabul etmiş sayılır.
SATICI 
Aymnet Bitkisel ve Temizlik Ürünleri İthalat İhracat Danışmanlık Tic. Ltd. Şti Tüketicinin hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin teslim aldığı veya sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 15 (onbeş) gün içerisinde malı veya hizmeti reddederek, sözleşmeden cayma hakkının var olduğunu ve cayma bildiriminin satıcı/sağlayıcıya ulaştığı tarihten itibaren en geç 15 (onbeşgün) gün içerisinde sözleşme konusu mal veya hizmeti geri alacağımızı taahhüt ederiz. (Kapıda Satış Yetki Belgesi No; 01.06.2017 – 16079)
Tüketicinin Hakları
1. İşbu sözleşmeye konu mal veya hizmetin tüketiciye teslimi ile sözleşmenin aynı tarihte gerçekleşmesi durumunda, işbu sözleşme düzenlendiği tarihten itibaren geçerlidir.
2. Sözleşmeye konu mal veya hizmetin tüketiciye teslimi sözleşmenin imlazandığı tarihten sonra gerçekleşirse, bu durumda tüketici sözleşmeye konu mal veya hizmetin teslim tarihinden itibaren / (yedi) günlük cayma hakkı süresinin sonuna kadar sözleşmeye konu mal veyahizmeti kabul veya dilerse hiçbir gerekçe göstermeksizin reddetmekte serbesttir.
3. Mal veya hizmetin reddedilmesi halinde tüketici cayma kararını, herhangi bir şekil şartına bağlı kalmaksızın olağan iletişim yolları (telefon, faks, e-mail, posta) ile satıcıya bildirir.
4. Tüketici, malın mutat kullanımı sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.
 
Satıcının Yükümlülükleri
1. Tüketicinin yukarıda belirtilen 15 (onbeş) günlük cayma hakkı süresi dolmadan satıcı kapıdan satış işlemine konu mal veya hizmet karşılığında tüketiciden herhangibir isim altında ödeme yapmasını veya tüketiciye borç altına sokan herhangi bir belge vermesini talep edemez.
2. Satıcı, sözleşmeyi tüketicinin kendi el yazısı ile yazmasını sağlamak zorundadır. Satıcı ve sağlayıcı sözleşmeyi tüketicinin imzalamasını ve sözleşme tarihi ile "sözleşmenin bir nüshasını elden teslim aldım ve 7 gün içerisinde satıştan vazgeçme hakkımın olduğunu konusunda bilgilendirildim." tüketicinin kendi el yazısı ile yazmasını sağlamak zorundadır.
 
3. Sözleşmenin ve sözleşme konusu mal veya hizmetin tüketiciye teslim edildiğini ispat satıcıya aittir. Aksi takdirde tüketici cayma hakkını kullanmak için / (yedi) günlük süreye bağlı değildir.
4. Satıcı cayma bildirimi kendisine ulaştığı andan itibaren 15 (onbeşgün) gün içerisinde sözleşme konusu mal veya hizmeti geri almakla yükümlüdür.
5. Mal veya hizmetin sözleşmede belirtilen fiyat, nitelik, miktar ve sürelere uygun olarak teslim veya ifa edilmesinden veya yerine getirilmesinden, ayrıca kanunun 6., 6a., 7., 8., 9., 13., 14., 15. maddelerinde belirtilen hususlardan da sorumludur.
6. İşbu sözleşmenin uygulanmasında Sanayi ve Ticaret Bakanlığı nca ilan edilen değere kadar Tüketici Hakem Heyetleri ve SATICI nın yerleşim yerinde Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.
7. Sözleşme şartları tüketici aleyhine hiçbir şekilde değiştirilemez.
 

  İş yeri dışında kurulan sözleşmeler
MADDE 47- (1) Satıcı veya sağlayıcı ile tüketici arasında;
a) Teklifin tüketici ya da satıcı veya sağlayıcı tarafından yapılmasına bakılmaksızın iş yeri dışında, tarafların eş zamanlı fiziksel varlığında kurulan,
b) Tarafların eş zamanlı fiziksel varlığında tüketiciyle iş yeri dışında görüşülmesinin hemen sonrasında, satıcı veya sağlayıcının iş yerinde ya da herhangi bir uzaktan iletişim aracıyla kurulan,
c) Mal ve hizmetlerin tüketiciye tanıtımı ya da satışı amacıyla satıcı veya sağlayıcı tarafından düzenlenen bir gezi esnasında kurulan, sözleşmeler iş yeri dışında kurulan sözleşmeler olarak kabul edilir.
(2) İş yeri dışında kurulan sözleşmeler, Bakanlık tarafından yetkilendirilmiş satıcı veya sağlayıcı tarafından kurulur.
(3) Tüketicinin, iş yeri dışında kurulan sözleşme ya da buna karşılık gelen herhangi bir öneri ile bağlanmadan önce ayrıntıları yönetmelikte belirlenen hususlarda açık ve anlaşılır şekilde bilgilendirilmesi zorunludur. Tüketicinin bilgilendirildiğine ilişkin ispat yükü satıcı veya sağlayıcıya aittir.
12166
(4) İş yeri dışında kurulan sözleşmeler yazılı olarak kurulmadıkça geçerli olmaz. Geçerli bir sözleşme kurmamış olan satıcı veya sağlayıcı, sonradan sözleşmenin geçersizliğini tüketicinin aleyhine olacak şekilde ileri süremez. Satıcı veya sağlayıcı; tüketicinin kendi el yazısı ile sözleşme tarihini yazmasını ve sözleşmeyi imzalamasını sağlamak, sözleşmenin bir
nüshasını tüketiciye vermek ve mal veya hizmeti tüketiciye sunmakla yükümlüdür. Sözleşmenin tüketiciye teslim edildiğinin ve mal veya hizmetin sunulduğunun ispatı satıcı veya sağlayıcıya aittir.
(5) Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir. Cayma süresi içinde satıcı veya sağlayıcı sözleşmeye konu mal veya hizmet karşılığında tüketiciden herhangi bir isim altında ödeme yapmasını veya tüketiciyi borç altına sokan herhangi bir belge vermesini isteyemez. Satıcı veya sağlayıcı, cayma hakkı konusunda tüketicinin bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlüdür. Tüketici, cayma süresi içinde malın mutat kullanımı sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.
(6) Satıcı veya sağlayıcının bu maddede belirtilen yükümlülüklere aykırı hareket etmesi veya tüketiciyi cayma hakkı konusunda gerektiği şekilde bilgilendirmemesi durumunda, tüketici cayma hakkını kullanmak için on dört günlük süreyle bağlı değildir. Her hâlükârda bu süre cayma süresinin bittiği tarihten itibaren bir yıl sonra sona erer.
(7) Sözleşmenin zorunlu içeriği, kapsam dışı sözleşmeler, doğrudan satışlar, tüketici ile satıcı ve sağlayıcının hak ve yükümlülükleri, cayma hakkı, bilgilendirme yükümlülüğü, teslimat, satış yapacaklarda aranacak nitelikler ile diğer uygulama usul ve esasları yönetmelikle belirlenir.
Mesafeli sözleşmeler
MADDE 48- (1) Mesafeli sözleşme, satıcı veya sağlayıcı ile tüketicinin eş zamanlı fiziksel varlığı olmaksızın, mal veya hizmetlerin uzaktan pazarlanmasına yönelik olarak oluşturulmuş bir sistem çerçevesinde, taraflar arasında sözleşmenin kurulduğu ana kadar ve kurulduğu an da dâhil olmak üzere uzaktan iletişim araçlarının kullanılması suretiyle kurulan sözleşmelerdir.
(2) Tüketici, mesafeli sözleşmeyi ya da buna karşılık gelen herhangi bir teklifi kabul etmeden önce ayrıntıları yönetmelikte belirlenen hususlarda ve siparişi onaylandığı takdirde ödeme yükümlülüğü altına gireceği konusunda açık ve anlaşılır şekilde satıcı veya sağlayıcı tarafından bilgilendirilir. Tüketicinin bilgilendirildiğine ilişkin ispat yükü satıcı veya
sağlayıcıya aittir.
(3) Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin siparişinin kendisine ulaştığı andan itibaren taahhüt edilen süre içinde edimini yerine getirir. Mal satışlarında bu süre her hâlükârda otuz günü geçemez. Satıcı veya sağlayıcının bu süre içinde edimini yerine getirmemesi durumunda tüketici sözleşmeyi feshedebilir.
(4) Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir. Satıcı veya sağlayıcı, cayma hakkı konusunda tüketicinin bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlüdür. Tüketici, cayma hakkı konusunda gerektiği şekilde bilgilendirilmezse, cayma hakkını kullanmak için on dört günlük süreyle bağlı değildir. Her hâlükârda bu süre cayma süresinin bittiği tarihten itibaren bir yıl sonra sona erer. Tüketici, cayma hakkı süresi içinde malın mutat kullanımı sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.
12167
(5) Oluşturdukları sistem çerçevesinde, uzaktan iletişim araçlarını kullanmak veya kullandırmak suretiyle satıcı veya sağlayıcı adına mesafeli sözleşme kurulmasına aracılık edenler, bu maddede yer alan hususlardan dolayı satıcı veya sağlayıcı ile yapılan işlemlere ilişkin kayıtları tutmak ve istenilmesi hâlinde bu bilgileri ilgili kurum, kuruluş ve tüketicilere vermekle yükümlüdür. Ancak bu fıkra kapsamında aracılık edenler, satıcı veya sağlayıcı ile yaptıkları sözleşmeye aykırı fiillerinden dolayı sorumludur.
(6) Mesafeli sözleşmelerde, kapsam dışı sözleşmeler, tüketici ile satıcı ve sağlayıcının hak ve yükümlülükleri, cayma hakkı, bilgilendirme yükümlülüğü, teslimat ile diğer uygulama usul ve esasları yönetmelikle belirlenir.

 

eticaretPORT Altyapısı Kullanılmıştır